Με αφορμή την 4η Απριλίου, που έχει οριστεί ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας, οι μαθητές και οι μαθήτριες της ΣΤ΄ Δημοτικού συζήτησαν για τα δικαιώματα των ζώων και ενημερώθηκαν για ορισμένες περιπτώσεις κακοποίησης ζώων που παρατηρούνται σε ορισμένα μέρη της Ελλάδας.
Αρχικά, μέσα από τον καταγισμό ιδεών και το οπτικοακουστικό υλικό που αξιοποιήθηκε, έγινε αντιληπτό πως χρειάζεται να ανατραπούν ορισμένα – παγιωμένα δυστυχώς- στερεότυπα σχετικά με τη σχέση του ανθρώπου με τα ζώα, προκειμένου να εξασφαλιστεί η ευζωία τους. Στη συνέχεια, οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες και κάθε ομάδα ανέλαβε να μελετήσει μία περίπτωση κακοποίησης ζώων όπως, για παράδειγμα, το παστούρωμα, τα βαρελόσκυλα, τα γαϊδουράκια -ταξί κ.α. Έπειτα, έφτιαξαν σχετική αφίσα που την παρουσίασαν στην τάξη, με στόχο την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση των συμμαθητών τους. Παράλληλα, κάποιες ομάδες μελέτησαν την Οικουμενική Διακήρυξη για τα δικαιώματα των ζώων και την παρουσίασαν στην ολομέλεια.
Μέσα από τη δράση αυτή, οι μαθητές και οι μαθήτριες συνειδητοποίησαν πως είναι ευθύνη όλων μας να διασφαλίσουμε τα δικαιώματα των ζώων και να γίνουμε εμείς οι ίδιοι η φωνή που δεν έχουν, για να αντιδράσουν, όταν βιώνουν κακοποιητικές πρακτικές.