Skip links

Δράσεις της Ε΄ Δημοτικού για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου και τη σχετική ενότητα στο μάθημα της Γλώσσας, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε’ Δημοτικού ασχολήθηκαν με ενδιαφέρον και μεράκι με ποικίλες δραστηριότητες. 

Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου καθιερώθηκε από το Διεθνές Συμβούλιο Βιβλίων για τη Νεότητα και τιμάται σε ετήσια βάση στις 2 Απριλίου, την ημέρα γέννησης του αναγνωρισμένου Δανού παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν. Σκοπός της συγκεκριμένης ημέρας είναι να γαλουχήσει στα παιδιά την αγάπη για το διάβασμα και να εστιάσει την προσοχή των μεγαλύτερων στο παιδικό βιβλίο.

Κάθε χρόνο ένα διαφορετικό τμήμα του Διεθνούς Συμβουλίου Βιβλίων για τη Νεότητα αναλαμβάνει να ετοιμάσει ένα μήνυμα και μια αφίσα για την ημέρα ώστε να διανεμηθούν σε ολόκληρο τον κόσμο. 

Για το 2024 το υλικό εορτασμού επιμελήθηκε το Τμήμα της Ιαπωνίας και το μήνυμα γράφτηκε από την Γιαπωνέζα συγγραφέα Eiko Kadono ενώ η αφίσα φιλοτεχνήθηκε από την επίσης Γιαπωνέζα εικονογράφο Nana Furiya.

Στη γραπτή έκφραση οι μαθητές ανέλυσαν τη σημασία και τα οφέλη της ανάγνωσης βιβλίων όπως επίσης τα υπέρ και τα κατά ενός συμβατικού και ενός ηλεκτρονικού βιβλίου. Στη συνέχεια, μέσα από κείμενα και συζητήσεις, τέθηκαν ερωτήματα όπως «τι μπορείς να κάνεις με ένα βιβλίο;» ή «αν ήσουν βιβλίο, τι θέμα θα είχες και ποιος θα ήταν ο τίτλος σου;», ενώ ανήμερα της 2ας Απριλίου προβλήθηκε η ταινία μικρού μήκους «τα φανταστικά ιπτάμενα βιβλία του κου Μορίς Λεσμορ» που απέσπασε το όσκαρ καλύτερης ταινίας μικρού μήκους για το 2012. Όπως τονίζουν οι δημιουργοί του animation, πρόκειται για “την ιστορία των ανθρώπων που αφοσιώνουν τις ζωές του στα βιβλία και τα βιβλία τούς το ανταποδίδουν”. Η ταινία εξιστορεί το τι συνέβη στον ήρωα Μόρις Λέσμορ που μετά την επέλαση ενός τυφώνα βρίσκεται σε έναν φανταστικό κόσμο, όπου τα βιβλία έχουν ζωή, γεγονός που φυσικά ενθουσίασε τους μαθητές και τους ενέπνευσε δημιουργικά. Τα παιδιά παρουσίασαν το αγαπημένο μας βιβλίο στην τάξη, διαβάζοντας ένα αγαπημένο μας απόσπασμα, κάτι που τους έδινε τη δυνατότητα να μοιραστούν ένα ακόμη στοιχείο του εαυτού τους με τους γύρω τους. Επιπλέον, ασχολήθηκαν με δραστηριότητες δημιουργικής γραφής, φτιάχνοντας στίχους με ομοιοκαταληξία όπως έχουν πολλά παιδικά παραμύθια, με τυχαίες λέξεις δημιούργησαν δικές τους ιστορίες και άλλαξαν τους τίτλους κλασικών παραμυθιών για να σκεφτούν ένα διαφορετικό και απρόβλεπτο τέλος! Τέλος, έφτιαξαν δικούς τους σελιδοδείκτες με γνωμικά και όμορφες εικόνες για να δωρίσουν σε κάποιον φίλο ή συγγενή τους. 

”Το διάβασμα είναι όπως η τροφή και το νερό. Το πνεύμα που δεν διαβάζει χάνει βάρος, όπως ένα σώμα που δεν τρώει.»

Βίκτωρ Ουγκώ

Γάλλος συγγραφέας (1802-1885)


Return to top of page