Skip links

Διαθεματική Δράση Γεωγραφίας & Πληροφορικής – «Ταξίδι στο Ηλιακό μας Σύστημα με… micro:bit!»

Στο Σχολείο μας υλοποιήσαμε μια ξεχωριστή διαθεματική δραστηριότητα που συνδυάζει δημιουργικά τη Γεωγραφία με την Πληροφορική, δίνοντας στους μαθητές της ΣΤ΄ Δημοτικού την ευκαιρία να μάθουν ομαδοσυνεργατικά, να ερευνήσουν, να δημιουργήσουν και να προγραμματίσουν!

 Βήμα 1: Έρευνα & Συνεργασία

Οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες των τριών και κάθε ομάδα ανέλαβε έναν από τους οκτώ πλανήτες του Ηλιακού μας Συστήματος.
Στο Εργαστήριο Υπολογιστών έκαναν δομημένη διαδικτυακή έρευνα και συγκέντρωσαν πληροφορίες όπως:

  • πόσους δορυφόρους έχει ο πλανήτης τους,
  • πόσο διαρκεί η περιστροφή και η περιφορά του,
  • ποια είναι η μέση θερμοκρασία του,
  • ενώ πρόσθεσαν και ένα fun fact για να εντυπωσιάσουν τους συμμαθητές τους!

 Βήμα 2: Δημιουργία PowerPoint

Κάθε ομάδα δημιούργησε μια σύντομη και καλαίσθητη παρουσίαση, μαθαίνοντας να οργανώνει και να παρουσιάζει πληροφορίες με σαφήνεια και δημιουργικότητα. Η διερεύνηση έγινε εργαλείο συνεργασίας και όχι απλής αναζήτησης.

Βήμα 3: Προγραμματισμός στο micro:bit

Στη συνέχεια, η δράση μεταφέρθηκε στο μάθημα της Πληροφορικής, όπου οι μαθητές προγραμμάτισαν το BBC micro:bit, μια μικροϋπολογιστική εκπαιδευτική πλακέτα.
Κάθε ομάδα εισήγαγε στο micro:bit:

  • τη μέση θερμοκρασία του πλανήτη της
  • και την περίοδο περιφοράς γύρω από τον Ήλιο,
    μετατρέποντας τις πληροφορίες της Γεωγραφίας σε ψηφιακά δεδομένα και μαθαίνοντας παράλληλα βασικές αρχές προγραμματισμού.

 Ένα παράδειγμα βιωματικής μάθησης

Η δράση πέτυχε να συνδέσει τη γνώση από δύο διαφορετικά μαθήματα με τρόπο δημιουργικό και απολαυστικό.
Οι μαθητές:

  • ανέλαβαν ενεργούς ρόλους,
  • συνεργάστηκαν ουσιαστικά,
  • καλλιέργησαν δεξιότητες έρευνας, παρουσίασης και προγραμματισμού,
  • και έμαθαν πώς η τεχνολογία μπορεί να «ζωντανέψει» τις επιστημονικές πληροφορίες.

Με τέτοιες δραστηριότητες, η μάθηση γίνεται πραγματικό ταξίδι — και μάλιστα… διαπλανητικό!


Return to top of page