Skip links

«Δεν μ’ ακούς; Είμαι το φθινόπωρο!»

Με αφορμή τα ποιήματα «Τα φύλλα» της Φιλίσας Χατζηχάννα και «Δεν μ’ ακούς» της Μάρως Λοΐζου που διδάχθηκαν οι μικροί μαθητές της Β΄ Δημοτικού στο πλαίσιο του μαθήματος της Γλώσσας, τους δόθηκε η ευκαιρία να συζητήσουν για το φθινόπωρο και για φθινοπωρινές δραστηριότητες όπως ο τρύγος, το όργωμα και η έναρξη της σχολικής χρονιάς αλλά και για καιρικά φαινόμενα, όπως τα πρωτοβρόχια.

Μέσω της συγκεκριμένης διαθεματικής σύνδεσης οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β΄ Δημοτικού συνειδητοποίησαν ευρύτερα τις αλλαγές που βιώνουν οι άνθρωποι το φθινόπωρο και τις συνήθειες τους κατά την εποχή αυτή, γνώρισαν τις συνήθειες των ζώων το φθινόπωρο, παρατήρησαν αλλαγές που συμβαίνουν στη φύση, κατέγραψαν τα συναισθήματα που τους «γεννά» το φθινοπωρινό τοπίο, απελευθέρωσαν και καλλιέργησαν τη φαντασία και τη δημιουργική και αποκλίνουσα σκέψη τους.

Τα παιδιά στο σύνολό τους εξέφρασαν τις σκέψεις τους ακούγοντας τη λέξη «φθινόπωρο» και στη συνέχεια με αφορμή φθινοπωρινές εικόνες και παροιμίες εμπλούτισαν τις γνώσεις τους για όσα συμβαίνουν κατά τη διάρκεια του φθινοπώρου στους ανθρώπους, στα ζώα και στη φύση.

Η γνωριμία με το φθινόπωρο ολοκληρώθηκε με την ανάγνωση ποιημάτων σχετικά με αυτό αλλά και αποσπασμάτων από τα βιβλία του Λέο Μπουσκάλια «Η πτώση του φύλλου που το έλεγαν Φρέντυ» και του Χρήστου Μπουλώτη «Η παράξενη αγάπη του αλόγου και της λεύκας», με τη δημιουργία της «γωνιάς του φθινοπώρου» συνθέτοντας ένα καλάθι με καρπούς, φρούτα και λουλούδια της εποχής και άλλων εικαστικών κατασκευών.


 

Return to top of page