Skip links

Βιωματική-Διαθεματική εργασία: Δημιουργία διαφήμισης

Τμήμα ΣΤ2, Ιανουάριος 2025

Στο γλωσσικό μάθημα επεξεργαστήκαμε με τους μαθητές το κειμενικό είδος μιας διαφήμισης, καθώς και τους σκοπούς που εξυπηρετεί ο λόγος ενός τέτοιου είδους κείμενο. Σε πρώτη φάση παρακολουθήσαμε έντυπες και τηλεοπτικές διαφημίσεις και οι μαθητές επικεντρώθηκαν σε όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά του λόγου, τα οποία αποτελούν δομικά στοιχεία μιας διαφήμισης. Συγκεκριμένα εντόπισαν την χρήση επιθέτων και παραθετικών σε ένα μικρό σε έκταση και περιεκτικό κείμενο, για να τονιστούν τα πλεονεκτήματα ενός διαφημιστικού προϊόντος, η χρήση της προστακτικής, για να υπηρετηθεί η προτροπή προς τον καταναλωτή, η επιμέλεια της εικόνας και τα χρώματα, τα οποία θα χρησιμοποιηθούν να προσελκύσουν την προσοχή του ενδιαφερομένου, όπως και η χρήση σχετικών σημείων στίξης (θαυμαστικό, ερωτηματικό) και τέλος στο μήνυμα της διαφήμισης. Το τελευταίο, το σλόγκαν, δηλαδή, της διαφήμισης, θα πρέπει να είναι το κατάλληλο, ώστε να μπορεί να ανακληθεί εύκολα στη μνήμη ενός καταναλωτή τη στιγμή της επιλογής ενός προϊόντος.

Οι μαθητές/μαθήτριες, στη συνέχεια, εργάστηκαν σε ομάδες των δύο, συζήτησαν και αποφάσισαν ποιο θα είναι το προϊόν της διαφήμισης, το συνοδευτικό κείμενο και ποια θα είναι η εικαστική της επιμέλεια.

Όταν ολοκληρώθηκε η φάση της δημιουργίας της διαφήμισης, σε μια ξεχωριστή ώρα, οι μαθητές / μαθήτριες παρουσίασαν τις δημιουργίες τους και εξήγησαν στην ολομέλεια του τμήματος τους λόγους για τους οποίους επέλεξαν το σλόγκαν, συγκεκριμένο κείμενο, τα χρώματα και τις προβαλλόμενες εικόνες. Στο τέλος κάθε παρουσίασης άκουσαν τις επισημάνσεις, πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα του έργου τους, και από τον δάσκαλο της τάξης και από τον υπεύθυνο επικοινωνίας του σχολείου μας, τον κύριο Νίκο Τσιλιβαράκο, τον οποίο είχαμε καλέσει από την αρχή στην αίθουσα διδασκαλίας.

Η παρουσίαση ολοκληρώθηκε με την φωτογράφιση των διαφημίσεων των μαθητών και μαθητριών και κυρίως με πολλά χαμόγελα και υπερηφάνεια.


Return to top of page