Η καθηγήτρια Φιλόλογος της Εκπαιδευτικής Αναγέννησης κυρία Άννα Κουρδή, ολοκλήρωσε την ετήσια επιμόρφωση και πρακτική άσκηση εκπαιδευτικών με τίτλο «Διαφοροποιημένη εκπαίδευση σε τάξεις πολλαπλών ταχυτήτων»
Η εκπαίδευση πραγματοποιήθηκε από τον Σεπτέμβριο του 2024 μέχρι τον Ιούνιο 2025 και παρακολούθησε συνολικά 150 ώρες εβδομαδιαίων σεμιναρίων γύρω από τον Καθολικό Σχεδιασμό, συμμετείχε σε εβδομαδιαίες τρίωρες παρακολουθήσεις (shadowing) διδασκαλίας σε τμήμα παιδιών Δημοτικού και ανέλαβε καθοδήγηση ομάδας μαθητών, την οποία υποστήριξε με επιτυχία στην υλοποίηση Project.
Σκοπός του προγράμματος είναι η προσέγγιση της διαφορετικότητας και της διαφοροποιημένης διδασκαλίας. Αρχικά, εξετάζονται τα διάφορα γνωστικά χαρακτηριστικά των μαθητών και αναλύονται τα μοντέλα που διέπουν την προσαρμοσμένη εκπαίδευση. Επίσης, περιγράφεται η έννοια της δημιουργικότητας και η σχέση της με την ευφυΐα.
Με το πέρας των σεμιναρίων οι εκπαιδευόμενοι έχουν εκτεθεί στις παρακάτω έννοιες και πρακτικές:
- Επισήμανση Παιδιών και Χαρτογράφηση Τάξης
- Χαρισματικά Παιδιά και οι Ιδιαίτερες Ανάγκες τους
- Προσαρμοσμένη Εκπαίδευση (Differentiation)
- Problem-Based Learning
- Project-Based Learning
- Εμπλουτισμός της Ύλης και Διαθεματικότητα
- Διδακτικοί Στόχοι για Εμβάθυνση και Διαβάθμιση Δυσκολίας
- Βιωματική και Ανακαλυπτική Μάθηση
- Αυτονομία στη Μάθηση
- Εκπαίδευση από Απόσταση και Flipped Classroom
- Story Telling και Gamification στην Εκπαίδευση
Οι εκπαιδευόμενοι μετά το πέρας της Επιμόρφωσης διαθέτουν την θεωρητική κατάρτιση και τη γνώση της εμπειρικής εφαρμογής σε θέματα όπως: η Διαμόρφωση Αναλυτικού προγράμματος, οι Διδακτικοί στόχοι πολλαπλών επιπέδων, τα Πλάνα διαθεματικών γνωστικών αντικειμένων, την εκπόνηση Διδακτικού υλικού αυξημένων απαιτήσεων, τη Βιωματική, Εξερευνητική και Επαγωγική μάθηση, τη χρήση Πολυμεσικού υλικού στην εκπαίδευση.
Επιπλέον, έννοιες όπως η Δημιουργικότητα, η Διαθεματικότητα, η κριτική ικανότητα μέσα από Εμπλουτισμό της ύλης, η Εμβάθυνση, η διαβάθμιση Δυσκολίας και χρήση Τεχνολογίας στις σχολικές τάξεις -και όχι μόνο- νοούνται μέσα σε πρακτικά πλαίσια μέσα από την παρακολούθηση master classes και Μικροδιδασκαλιών και η ανάληψη της ευθύνης υλοποίησης Project με ομάδα μαθητών αποτελεί και το επιστέγασμα της πρακτικής άσκησης.
Συγχαρητήρια στην κυρία Άννα Κουρδή για την επιτυχή ολοκλήρωση του εξαιρετικού αυτού προγράμματος!